Wednesday, February 18, 2015

Şarkı Meydan Okuması ~ 24. Gün

"Sevdiğiniz bir filmden şarkı seçin."

İşte geldik, en sevdiğim şarkılı sorulardan birine. Filmler, şarkılar... 
Bence film müziği konusu başlı başına bir sanat dalıdır. Bazı filmler var ki; hayatta dinlemem dediğiniz şarkılara kitlenmenizi sağlıyor. Ya da bazı şarkılar var ki; adeta  yıllar öncesinden sırf bu film için yapılmış izlenimi doğuruyor.

Ben ki; izlediği filmlerin müziklerini bir listede birleştirip, bunu da döndürüp döndürüp dinlemek suretiyle o filmleri ufak boyutta da olsa tekrar yaşama meraklısı biriyim. Bu soruya da tek bir yanıt veremeyeceğim için mini bir liste sunacağım.

Daha önceki sorularda bahsettiğim 500 Days of Summer'ın Please Please Let Me Get I Want'ı ile Darjeeling Limited'in Where Do You Go To My Lovely'sine selam göndererek başlayalım.

Kaybedenler Kulübü... Kendisi başlı başına kült bir film iken müzikleri de bir o kadar güzeldir. En sevdiklerimden, filmden bir sahne ile Dilek Taşı:


Güzel bir yol filmi olan Away We Go'dan All My Days:


Shape of My Heart. Leon'a bu kadar yakışacak bir şarkı daha olabilir miydi diye düşündürmüştü.


Bu liste o kadar uzar ki :) Bir noktada kesmem lazım. 

Finali Onur Ünlü'ye ayırdım. O'nu bilenler bilirler. Onur Ünlü, bu ülkedeki en ezber bozan yönetmenlerden biridir. [En azından benim yetişebildiğim.] Yaptığı işler, kullandığı müzikler... vs. Leyla ile Mecnun'u çoğu kişi bilir de filmleri, özellikle de eski filmleri pek bilinmez. Burada paylaşmak için Beş Şehir'de kullandığı şarkı Beni Vur'u seçtim. Film için o kadar anlamlı ve tutarlı bir şarkıydı ki; "Hayatta arabesk dinlemem" diyen insanları bile hayran bırakmıştı.


5 comments:

  1. 500 Days of Summer'ı çok severim. İki defa izledim hatta. Ama Summer'a hala gıcığım :D Leon da Leon hani :) Bugün damar şeyler seçmişsin. Gerçi ben de baya "dertsiz başa dert açan" cinsten bir şey seçtim :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Öyle olmuş galiba. Ben masumum da beni hep bu filmler bozdu :)

      Summer'ın gıcıklığı Joseph Gordon-Levitt'in daha çok parlamasına sebep oldu bence :) Hemen geliyorum şarkına.

      Delete
  2. İşteee yine piştiii ! :) Kesinlike yerinde ve güzel film ve şarkılar günümü güzelleştirdi :) şuan Nasıl bir psikolojim varsa bu şarkılar günümüz güzelleştiriyor evet :)

    Onur ünlü gerçekten iyi işler yapıyor Çağan Irmak'tan sonra beğendiğim yerli yönetmen.( Çağan Irmak her ne kadar kendini yenilese de ayrı bir sempatim var adama :) )

    ReplyDelete
  3. Bir de geçen gün şu video'ya rastladım 500 Days of Summer bayılan biri olarak bu ikilinin yaptığı şarkı hoşuma gitti bakmak istersin belkii :) https://www.youtube.com/watch?v=aSq1cez_flQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paylaşım için teşekkürler :) 500 Days of Summers benim kült filmlerim arasındadır. Defalarca izlesem bıkmam. Bahsetmediklerim dışında da filmler var ama listeyi bir yerde noktalandırmak gerekiyor :)

      Delete