Saturday, December 31, 2016

2016'yı Nasıl Bilirdiniz?


Instagram - 2016 Best Nine


Bu yılın son yazısından merhaba, 

Sizin 2016’nız nasıl geçti bilmiyorum da benimki epey bir değişikti. Değişik betimlemesi herkeste farklı manalar çağrıştırabilir. Ben daha çok tarif etmeye gücümün yetmediği haller için kullanıyorum. Zor yıldı 2016. Hem millet olarak, hem kişisel. Detaylara şimdilik girmeyeceğim. Belki başka yazıya. Yukarıya eklediğim kolaj, bu yıl dahil olduğum Intagram mecrasındaki en beğenilen 9 fotoğrafımmış. Belki özet bilgi verebilir.

Kapanış yazım için uzun zaman önce yapmayı planlayıp, bir türlü yazamadığım Ruhsuz Atmaca tarafından mimlendiğim “Nasıl Bilirdiniz?”i seçtim. Böylece, hem sözümü geç de olsa (bkz. Tam 1 yıl) tutmuş, hem de pek değerli blog komşularıma da birer selam göndermiş olayım.

Huzurlu, mutlu, sağlıklı bir 2017 olsun efenim. Sevgiler, saygılar...


***

İlk blogumu saymazsak, yaklaşık 4 senedir blog yazıyorum. Yazma ve takip etme seyrimde ciddi değişmeler oldu. Hem çalıştığım işyerlerinin atmosferi, hem okul temposu, hem de ruh halim açısından. Başta kendi blogum olmak üzere, ihmal ettiğim tüm bloglardan özür dilerim. Bu yüzden de aşağıdaki listeyi, 2 kısıma ayırıyorum. İlk kısım yakinen tanıdığım ve blog dışında da bir şekilde samimiyeti ilerletip dost olduğum blog sahipleri. İkinci kısım ise yakınlarda takibe aldığım/tanıştığım ve henüz derinlemesine fikrim olmadığı bloglar. Unuttuğum/atladığım blog komşularım var ise onları da yakın zamanda eklemeyi umuyorum.

Bazı insanlarla nasıl tanıştığınızı hatırlamazsınız. Sanki her zaman hayatınızın bir parçasıymış gibidirler. Ruhsuz Atmaca da benim için böyle. Her kesimden insanı tek potada buluşturan merkezi bir blog, dost, sırdaş, akıl hocası, akademisyen olma yolunda bir öğrenci, mütevazi kişilik, yüzünü eskitme endişesiyle kendini herkeslerden gizleyen, bazen çok karamsar, bazen deli dolu, her zaman çok değerli, her zaman Atmaca, Rize’nin Atmacası. Blog aleminde ve hayatımda her zaman var olmasını istediğim güzel insan.

2 güzel kız annesi, Niğdeli öğretmen, çok yönlü kişilik, bazen dostum, bazen ablam, bazen dert ortağım. Bir Google aramasının bana kazandırdığı en değerli veri :) Kendisiyle tanışmamız ve sonrası gerçekten ilginç. Bu kadar merak uyandırdığıma göre kısaca bahsedeyim. Yaklaşık 3,5-4 yıl önce Nazan Bekiroğlu’nun İsimle Ateş Arasında’sını okumuş, aşırı duygu yüklemesi yaşamıştım. Acaba benim gibi düşünen başkaları da var mı, niyetine yaptığım arama bizi buluşturdu. O günden beri de iletişimimiz hiç kopmadı, inşallah kopmaz da.

Meydan Okuma’ların kitaplısı sayesinde tanıştığım, iyi ki tanıştığım Ankaralı güzel insan. Kültürel birikimini nasıl ifade edeceğimi bilemediğim, emektar yazıların sahibi, en güzel şarkıların babası, en sağlam filmlerin abisi, en anlamlı kitapların yakın arkadaşı, başım sıkıştığında başvurduğum, güzel bir “şey”e rastladığımda hemen Zihin’e söylemeliyim telaşına düştüğüm, pek değerli blog komşum, dostum. Hep var olsun, hep yazılar yazsın.

Zihin’in meydan okumaları sırasında tanıştığım bir diğer güzel insan. Yorumları sayesinde ortak noktalarımızı keşfettiğimiz, blogunu yeniden açmasıyla da iyice pekiştirdiğimiz canım komşum. Deli dolu, doğa aşığı, fotoğraf-ilim-bilim meraklısı, bilgili, görgülü, düşünceli, bir çok kedinin annesi, esrarengiz kişilik. Bir gün Kadıköy sokaklarında kaybola kaybola dolandıktan sonra, REXX’te film izleme planımız var. Benden hatırlatması :)

Her ne kadar artık (benim gibi) pek yazmasa da güzel yazan, keyifli yazan, bloguna adım atar atmaz insanı mutlu eden, tatlı dilli, kocaman kalpli, gönlü İstanbul’da bir Ankaralı, Ankara’ya renk katan bir tatlı minik kuşun annesi, instagram sayesinde daha bir samimileştiğimiz, pek becerikli, hayallerinin peşinde koşması gereken, pek değerli bir Terazi, hiç görmediğim kalben dostum.

Güzel tasarımların sahibi, güzel bilgilerin paylaşımcısı, kısacası güzel olan her şeyden bir parça, pek değerli insan, süper anne.

Seyhan'dan Hayata Dair Güzellikler:
Başlık o kadar açıklayıcı ki :) Güzel şeyler yazan, güzel kalpli hayat blogu.

Blog aleminin muhtarı :) Kimseyi takip listesine almadan, nasıl olur da unutmaz, ihmal etmez asla çözemediğim, emektar, emeğe saygılı, güzel şeylerin destekçisi, her zaman her yerde varlığını hissettiren güzel insan, yazar kişilik.

Türk bloggerların Almanya şubesi, en yakınımızdakilerden daha yakın, canımız, Ahu Kızımız.

Kitap kitap kitap, yine tekrar kitap kitap kitap :) Aile blogu, eşi MRW ile kitapları yazan, kitaplaşmış çift, pek tatlı minnak (bence artık büyüdü gerçi :)) Ayaz’ın babası, beyazdan daha beyaz, saf, temiz kalpli, değerli insan, ha bir de o da AFD, kısaltmalar rakibim :)

Spor aşığı, fit, mutlu anne. Durup dururken aklıma spor düşüren, spor kadar sevdiğim, insanlara sporu sevdiren, spor salonlarıyla sınırlı kalmadan da spor yapılabileceğini, sağlıklı olunabileceğini açıklama gayesinde, değerli insan.

Kitap, film, müzik meraklısı değerli insan. Kendisiyle samimiyetimiz instagram sayesinde pekişmiştir, daha da pekişeceğini umduğum güzel kalpli kişilik.

Film film film, again film film film :) Pek sevdiğim bol filmli, sempatik blogger. Son yazısına göre, artık FilmLoverss’ta yazmakta, bloga da yazsın, hep yazsın, başarıları daim olsun.

İsmi çok güldüren, yazıları umutlandıran, sevgi dolu, sempatik kişilik.

***

Yeniler:

Turgay Aksoy
Merve Uzel
Özlem
Kayra

En Yeniler ise geçen hafta yapılan, kimseyi tanımamama ve başka programım olmasına rağmen, "Ben Ruhsuz Atmaca'nın bir yakınıyım" diyerek katıldığım İstanbul Blogger'lar etkinliğinde tanıştığım çiçeği burnunda blog komşularım:


***

Bir de kapanış şarkısı armağan etmek lazım. Küçükken çok inandığınız her şeyin gerçekleşmesi dileğiyle.

Pinhani - Beni Sen İnandır

***


Küçükken çok inanmıştım 

Eğer çok istersen 
Her şey mümkün 
İnanmak zor değil 
Hikayem senle başlardı 
Senle devam etsin 
Beni seni inandır

50 comments:

  1. kıyamaam nefis bir yazı yazmışsın. hep burada birlikte olalım inşallah yıllarca. benim en sevdiğim de sağ alttaki foton. dışarda sandalyede oturduğun. yazdığın herkes de tatlı eveeet :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkür ederim canım 😊 inşallah hep birlikte 🙏😉

      Delete
  2. Teşekkür ederim ^^
    2017 hepimize beklediğimiz mutluluğu getirsin. Hep güzelliklerden bahsedelim sevgilerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim 😊 inşallah öyle bir yıl olsun 🙏💕

      Delete
  3. Çok tesekkür ederim. Mutlu oluyorum sizlerden gelen güzel geri dönüslerle. Ben de çok mutlu bir yil dilerim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asıl bizler teşekkür ederiz. Mutlu yıllar, sağlıklı günler 🙋💕🙏

      Delete
  4. Hahaha teşekküre ederim. Mutlu yılların olsun. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkürler Atmaca. Sana da mutlu yıllar 🙋💕

      Delete
  5. Canım samimiyetimizin daha da pekiştiği bir yıl olması dileğiyle! Mutlu seneler! ♥ ^^

    ReplyDelete
  6. Bu yılın benim için en güzel şeylerinden biri bu yazı oldu sanırım. Çok teşekkürler! Kar altında donan Ankara'dan selam olsun komşuma. Meydan okumaları bu yüzden seviyorum işte, güzel bağlar kuruluyor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel bir yorum 😄 Dün akşam itibariyle biz de kar altındayız komşum. Sevgiler 💕 🙋

      Delete
  7. Azıcık gecikse de sonunda gelebildim blogunuza :) Öncelikle gerçekten keyifle okuduğum bir yazı olduğunu, çok beğendiğimi belirtmek isterim :) Ben de bir süredir yoktum buralarda, malum okul... Tanıyacak, keşfedecek birçok blog birikmiş meğerse :) Heyecanla onları da keşfe çıkacağım inşallah :) Bu arada paylaştığınız şarkı, benim de çok sevdiğim bir şarkı! :)
    Sanırım birçoğumuz için zor bir yıldı 2016, ne diyelim umarım bu yeni yıl bize güzel günler getirir :) Sevgilerle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel denk gelmiş şarkı 😄 dilerim, bundan sonra daha çok vaktimiz olur bloglar için. Tekrar mutlu, sağlıklı yıllar 🙋💕 teşekkür ederim 😊

      Delete
  8. Teşekkür ederim benim blogumu da listene kattığın için . Umarım hepimiz için 2017 güzel bir yıl olur. Selamlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İnşallah 😄🙏 Blogunuzun detaylarını da paylaşmak üzere. Mutlu yıllar 🙋

      Delete
  9. Size de huzurlu,mutlu ve güzel bir yıl olsun inşallah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim 😊 sevgilerimle 🙋💕

      Delete
  10. Canımm ne guzel yazmışsın. Cok tesekkur ederim mutlu ettin. 2017 guzel gecer insaallah hepimiz icin❤��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin canım 🙏 Dilemeye devam edelim, güzel bir yıl olsun inşallah 🙏 😊 💕

      Delete
  11. Çok güzel ve içten bir yazı olmuş :) Mutlu bir yılın olsun! Şarkıda tam motive edici.. Sevgiler canım

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim 😊 hepimize mutlu yıllar olsun 🙏 😇 sevgilerimle 💕

      Delete
  12. Yazıya yorum yapmadan direk kendi derdime atlamışım gibi olacak ama blogunu takibe alamıyorum :(
    Hata veriyor :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Başkaları alabiliyor, neden hata verdi ki acaba 😑 blogger'i kapatıp açıp tekrar dener misiniz? 😂😂💕

      Delete
  13. iade-i ziyaretim geç oldu ama güç olmadı. :) listende yer verdiğin için ve güzel sözlerin için pek çok teşekkür ederim. çok incesin. bir meydan okuma olsa da yine yazsak değil mi ah ne güzeldi hehe. bu arada instagram adresin buralarda bir yerde mi ben göremedim de? :) kocaman sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoşgeldiniz sevgili keçi 😇 meydan okumalı ya da okumasız bir şekilde yazmak lazım. Instagram hesabım: a_fe_de. Senin de varsa beklerim ve de eklerim 😄

      Delete
  14. canımm teşekkür ederim umarım bu yıl dilediğimiz gibi geçer çok umutluyum ya bakalım ilk golü ne zaman yiyeceğiz :)

    geçen gün İran Rexx sinemasındaki korkunç katliam aklıma gelmişti o zaman rexx hakkında daha önceden bir yerde konuşmuştum tandık geldi demiştim şimdi hatırladımm :) tabiki yapacağız bu paylaştığın kadar güzel fotoğraflar olmayabilir ama fotoğraf çekme planımız da vardı hatırlatayım :P Nisan -mayıs gibi bekle beniiii :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa daha güzellerini çekeriz tabi ki 😍 Planlar öyle çok ki hangisini yazacağımı şaşırdım. İlk saat yediğimiz golü saymazsak, artık bu yıl galibiyet bizde olsun kötülüklere karşı. Ayy yeni bir futbol öyküsü yazasım geldi 😊 beklemedeyim, sevgilerimle 🙋 💕

      Delete
  15. hiç görmediğim kalben dostum, canım arzu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Son bir anons yapmışken gelmişsin bile 😜 canım sema 💕🙋

      Delete
  16. canim benim beni de unutmadigin icin cok tesekkür ederim. Gercekten de tüm kalbimle yaninizdayim. Sevgiyle kal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayy ama ben bu yoruma cevap yazmıştım, nereye kayboldu 😑 hep yanımızda ol, sevgilerimle 🙋 💕

      Delete