Friday, May 1, 2015

Film Meydan Okuması # 10, 11, 12

Yine bir çoklu meydan okuma yazısından merhaba!

10. Gün: En sevdiğiniz yönetmen kim?

Bu soruda direk Türk'lere torpil geçeceğim. Cevabım: Onur Ünlü.


Bir önceki sorumun cevabı da Leyla ile Mecnun olduğu için değil sadece. İzlediğim her yapımı başka bir hücreme dokunduğu için, başka bir duyumu çalıştırdığı için, kimsenin söylemeye cesaret edemediği şeyleri bangır bangır söylediği için, Beş Şehir ile hiç dinlemeyene Ahmet Kaya dinletebildiği için, Sen Aydınlatırsın Geceyi ile hiç okumayana şiir okutabildiği için, İtirazım Var ile insanı farklı düşüncelere sevk edip uykusundan edebildiği için...



11. Gün: En sevdiğiniz sinema salonu hangisi?

Tabi ki; Feriye <3



Buraya ilk defa üniversitedeyken gitmiştim, Million Dollar Baby filmini görmeye. Özellikle ahşap tavan ve doğal havasından dolayı vurulmuştum. Geçtiğimiz yıllarda restorasyondan geçmiş. Tamam, yenilenme iyi hoş da orjinal havasını biraz bozduğunu düşünüyorum. 

Geçen yıl, İstanbul Film Festivali kapsamında May in Summer filmi için bir kez daha gittim. Yönetmeni Cherien Dabis de söyleşiye gelmiş meğer, film öncesi haberim yoktu. Kadın ile lavaboda tanışma fırsatım olmuştu. Aman Allah'ım bu ne doğallık, tatlılık öyle. Hem filmi çok beğenmiştim, hem de Dabis'in mütevaziliğine hayran kalmıştım.



Bu sinemanın hemen yanı başında harika bir kafe/restoran da var. Henüz gitme fırsatım olmadı ama fotoğraflarını görünce bile insanın içi açılıyor. İstanbul/Ortaköy taraflarına yolu düşenlere tavsiyedir ;)

12. Gün: En sevdiğiniz animasyon/çizgi film hangisi?

Açıkçası ben pek animasyon düşkünü değilmişim, soruyu görünce farkettim :) Fakat en son izlediğim ve o günün koşulları itibariyle mideme kramplar girmesine rağmen çok beğendiğim: Ice Age4 - Kıtalar Ayrılıyor var. [Şimdi yazarken farkettim, ismi de ne manidarmış!]


Bir de bana çocukluk dönemlerimi hatırlatan iki güzellik: Tavuklar Firarda ve Toy Story de eklemeliyim.



Ve tabi söz konusu çizgi film ise Cedric'i anmamak olmaz <3


"8 yaşındaysanız ve aşıksanız hayat gerçekten çok karmaşık oluyor."

8 comments:

  1. Ah ah cedric ahh hayat kaç yaşındaysan nasıl olursan olursan ol çok karmaşık :) hala denk geldiğinde izlerim ve sanırım kaç yaşında olursam olayım izlemeye de devam edeceğim ben özellikle çizgi filme girmedim yoksa o konuya girersem çıkamazdım :D
    Tavuklar firarda ! Ayy ne güzel bir animasyondur o kaç defa izledim televizyonda da verdilerdi o filmden sonra tavuklara bakış açık değişti :P
    Onur ünlü 'yü en de severim daha da güzel şeyler bekliyorum ondan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hangimiz sevmiyoruz ki? :P

      Cedric gerçekten de haklıymış MariPoSa. Kaç yaşına gelirsen gel, hayat hep karışık!

      Delete
  2. ooo Onur Ünlü! Sen Aydınlatırsın Geceyi nasıl güzel bir filmdir ya.. iki yıl önce film festivalinde bilet bulamayıp Atlas'ta gösterim öncesi sıra bekleyerek izleme şansı bulmuştum. çok güzeldi be.
    vee tabii ki Feriye Sineması. yenilenme konusunda katılıyorum kesinlikle. ama hala en sevdiğim salon olma özelliğini kaybetmedi:) en son film festivalinde 'The Face of an Angel'ı izledim, filmi çok sevmedim ama arada gözümü tavana dikip mutlu oldum film boyunca :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. düzeltme: Sen Aydınlatırsın Geceyi filmekiminde izlemiştim. yanlış bilgi vermeyeyim:)

      Delete
    2. Ben de Film Festivalinde yer bulamayıp Başka Sinema aracılığıyla izlemiştim. En meşakkatli filmdi benim için ama sonuna kadar hakkını vermişti.
      Hahahaa ahşap tavan bir benim dikkatimi çekmemiş çok şükür :) :)

      Delete
  3. Onur Ünlü'nün saydığınız filmlerini izlemedim ama Celal Tan ve Ailesinin Aşırı Acıklı Hikayesi'ni izledim ve hiç beğenmedim. Belki de filmin türü bana hitap etmemiştir ama son zamanlarda izlediğim en kötü film olduğunu düşünüyorum. Halbuki Polis filmini sevmiştim. Sizin yazdığınız filmlerini izleyeceğim, umarım yönetmen hakkında fikrim değişir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onur Ünlü nün en talihsiz filminden başlamışsınız. Bence diğerlerine de şans verin :) Umarım beğenirsiniz.

      Delete
    2. Onur Ünlü nün en talihsiz filminden başlamışsınız. Bence diğerlerine de şans verin :) Umarım beğenirsiniz.

      Delete