Friday, May 15, 2015

Film Meydan Okuması # 26, 27

 26. Gün: Kirli zevkiniz olarak nitelendireceğiniz bir film seçin.

Geldik meydan okumasının en can alıcı sorusuna. 

Bu sene bir furyadır gidiyor. Bir ara kitabını okumayanı dövüyorlardı, çok geçmeden filmi çıktı. Evet, Kocan Kadar Konuş'tan bahsediyorum. 



Normal koşullar altında tabi ki gitmezdim. Sırf günümüzde yaşanan evlilik temalı toplum baskılarını, bir kızın evlenebilmek uğruna ne hallere gelebileceğini mizahi açıdan ele aldığı için izledim. Tam da benim "kızlar film kulübüm" için altın günü tadında bir filmdi.

Beklentim çok çok düşük olduğundan mı bilemem. Ben filmi sevdim. Kaliteli bir yapım olduğunu söyleyemem ama güldürüyor, düşündürüyor. Hele ki kızsanız; filmdeki karakterlere gülerken, eş zamanlı kendi hayatınızdan birşeylerle de bağdaştırıp daha çok gülüyorsunuz. 

Sahiden de etrafta ne kadar "kocası kadar konuşan" kadın var. Belki de böyle bir topluma böyle bir kitap/film gerekiyordu.

27. Gün: En sevdiğiniz klasik film hangisi?

Bu soruyu nasıl cevaplayacağımı anlamamıştım ilk önce. Biraz araştırdım. Klasik [kült] filmler, ünlerini o zamana kadar kullanılmamış çekim tekniklerinden, dönemin politikasını veya tarihi ekrana yansıtışlarından veya efsane kadrolarından alabilirlermiş.

En iyi 100 klasik film vs. gibi listelerde rastlayamadım ama benim en sevdiğim klasik [olduğunu düşündüğüm] film, Psycho'dur.




7 comments:

  1. evvet evvet.. benim cevabım da bu! 'Kocan Kadar Konuş' .. bi yazma fırsatı bulsam :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciddi misin Elif!? Şimdi rahat bir nefes aldım, çok utanıyodum :D

      Delete
    2. ahahah.. itiraf ediyorum.. ben de senden cesaret aldım :D

      Delete
    3. Zihin şu filmi sen de izleyip yorumlar mısın? Merak ettim :) Atlı Karınca ve Kocan Kadar Konuş, meydan okuma ödevlerin olsa :)

      Delete
  2. Aa bugün ben de kitabını görmüştüm d&r de filmi de olduğunu bilmiyodum hemi de tam bizi anlatıyomuş :P kızları topladığım bi gün izleyelim bari :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tam bir kız kıza gidip, dalga geçmelik film. Hatta bekarsanız sağlam gırgır çıkacağına garanti veriyorum. Gülmekten gözlerim yaşardığı yerler vardı :)

      Delete