Sunday, May 10, 2015

Film Meydan Okuması # 19, 20, 21

Merhabalar,

Yine "koş koş koş yarış yarış yarış" (bkz. İsmail Abi'me gönderme) türünde günler geçirdiğimden sebep, 3lü bir cevap yazısıyla karşınızdayım. Ancak, itiraf etmeliyim 3ü de zor sorular :( 

19. Gün: Favori aktörünüz?

Düşündün, taşındım, bir karara varamadım. O kadar çok beğendiğim aktör varmış ki :) Sanki birini yazsam, diğerlerine haksızlık edecekmişim gibime geliyor. Halbuki bu bir blog meydan okuması değil mi? Tutup da tüm aktörler gelip burayı okuyup, bana darılmayacaklar ya :) 

Çocukluğumdan büyümeme doğru sıraladım, top 4 aktörümü [2'si adaş :)]:



Daha önce de dile getirdiğim gibi; tabi ki ilk sırada Anthony Hopkins. Lise/üniversite çağlarıma gelince Ryan Gosling ve Ryan Reynolds ikilisiyle yollarımız kesişti. İkisini de çok beğenirim. Tarifi pek mümkün değil, hangi filmleri denk gelse bayılarak izlerim. Gelelim sonuncu favorim; Alican Yücesoy. Sanırım pek tanıyan yoktur. Kendisi, Şubat dizisi ile gönlümü kazanmış, tiyatro kökenli bir oyuncudur. Başka dizilerde de oynamış sonrasında. Ama ben onu Şubat ile keşfettim, Şubat ile sevdim. Bu yüzden de özellikle diziden bir görsel ekledim. 

Zaten sadece 1 sezon sürebilmişti Şubat :( Galiba bir tek ben izlemişimdir, bu kadar ayıla bayıla. Haftalık planımı diziye göre ayarladığım bir dönemim bile vardı. O sıralar annem İstanbul'a gelmişti, beni full konsantre tv'den bir dizi izler görünce, epey meraklanmıştı. Kadıncağız, diğer kuzenlerime filan soruyormuş, Şubat diye bir dizi varmış, siz de izliyor musunuz diye :) 


20. Gün: Favori aktrisiniz?

Bu soruyla ilgili komik bir anım var. Bir arkadaş evi gezmesinde filmlerden muhabbet ediyoruz. Şu an ismini hatırlayamadığım bir aktristen bahis açıldı. Kim olduğuna dair fikrim yoktu. Ben aktrisleri pek tanımam ki, aktörleri dikkatli izliyorum, onları detaylı tanıyorum demiştim. Hakkaten de durum bu şekilde. Düşündüm taşındım... Hafızam beni, çocukluğum Türk filmlerine götürebildi. Tam da Hülya Koçyiğit&Tarık Akan'ın oynadıklarına :)




21. Gün: Sizce en çok abartılan film hangisi?

Bu cevapta da zorlandım. Çünkü abartılıp tamamen fiyasko çıkmış olan bir film mi söylemeliyiz, yoksa abartılan ama hakkını da veren türden mi?

Abartılan ancak güzel olduğunu düşündüğüm bir örnek sunacağım: Titanic

Aman Allahım, ne çok konuşulmuştu bu film! Gitmeyen görmeyen, adeta dışlanır konuma gelmişti. Sahneleri, şarkısını ezberlemeler filan... Nitekim güzel filmdi, diyecek lafım yok. Ben bile o dönemler Almanca bilmememe rağmen [sonrasında öğrendiğim çat pat Almanca'yı da unuttum :D], kablo tv'de bir Alman kanalında denk gelip, pekiştirmek adına onu da izlemiştim :)



1 comment:

  1. Ryan Gosling ve usta Anthony'i çok severim :)

    Titanic sinemada en çok izlediğim film olabilir. Hatırladığım kadarıyla 6-7 kez izlemiştim :D Herkesle ayrı ayrı gitmiştim. Yetmedi, Titanic'in batışının 100.yılında vizyona giren üç boyutlu halini de sinemada izledim. Seviyorum nedense :) Duygusal bir bağım var.

    ReplyDelete