Thursday, May 14, 2015

Film Meydan Okuması # 22, 23, 24, 25

Bir meydan okuma vardı sanki?

Günü birlik blog yazan afede'den, Meydan Okuma cevaplarını bile 3'erli 4'erli paketler halinde sunan afede'ye dönüşmek... Sanırım, yeni iş-okul-ev üçgeninde ne denli bir savrulma yaşadığım buradan anlaşılabilir.

Vakit kaybetmeden hemmeen cevaplarıma geçeyim.

22. Gün: Sizce en az kıymeti bilinmiş film hangisi?

Biliyorum, meydan okuma boyunca sağlam propagandasını yaptım. Ama bu soru için gönlümden geçen bir cevap var: Onur Ünlü'nün neredeyse tüm filmleri ve dizileri.






Hiçbirinin de yeteri kadar kıymetinin bilindiğini düşünmüyorum. Her birinde ince mizahlar, zekice göndermeler, derinlemesine duygular, sağlam kurgular mevcut olup ve bir o kadar kaliteli yapımlara sahipler. Gelin görün ki; bildiğim kadarıyla maliyetlerini bile karşılayacak hasılat yapmadılar. Üzücü...

23. Gün: En sevdiğiniz film kahramanı hangisi?


İlk aklıma gelen karakteri söylüyorum: Joseph Gordon-Levitt.

Şu surattaki sevimliliğe bakar mısınız!? :) Nasıl sevilmez ki...
Kendisini ilk olarak 500 Days of Summer ile tanımıştım ve filmin genel ambiyansı ile Smiths müziklerini de hesaba katarsak bayılmıştım. Sonrasında izlediğim 50/50 ile iyice perçinleşti, kanser hastasını bile müthiş bir enerjiyle oynuyor. Şurada da bahsetmiştim.

 24. Gün: Favori belgeseliniz?

Vallahi ne yalan söyleyeyim. Ben öyle boş vakitlerinde hep belgesel izleyen Türk'lerden değilim. Zaten televizyon da izlemediğim için özel olarak internetten açıp da belgesel izlediğimi iddia edemem. Çok önce izlediklerim varsa da şu an aklıma gelmiyor :)

 24. Gün: Sevmeyeceğiniz düşünülen ama sevdiğiniz bir film seçin.


Geçen yıl bir Cuma gecesiydi. Bir arkadaşımın önerisiyle gitmiştik X-Men: Days of Future Past'a. Açıkçası ben o kadar aksiyon meraklısı değilimdir, üstelik serinin önceki filmlerini de görmemiştim. Arkadaşımın da son dakika aklına gelmiş olmalı, film başlamadan tereddütle sormuştu, "acaba sever misin ki" diye :) Ama endişelere mahal bırakmayıp beğenmiştim. Hatta en beğendiğim sahne de şu olmuştu:


Hem beğenmiş, hem de çok şaşırmıştım. Çünkü o sıralar Yarım Saat isimli hikayem için soundtrack arayışlarındaydım ve bulduğum parça da Time in a Bottle'dı :)

6 comments:

  1. Son soru da güzelmiş... :) sevgiler...

    ReplyDelete
  2. En son ki filmi izlemedim hatta x-men serisimim hiçbirini izlemedim izlediysem de hstırlamıyorum aksiyon pek benim işim değil :)
    Gordon sevilmicek gibi değil amaa yaa :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siması direk sevdiriyor değil mi :)
      Bence ön yargılı olmamak lazım. Vaktin olursa tavsiye ederim.

      Delete