Thursday, June 27, 2013

Gune Pek Resmi(!) Merhaba: Vergi Dairesi

Sabahin 7 kusurunde pek resmi(!) bir merhaba oldu bugun... 

Zaten oldum olasi sevmem devlet dairelerini, bugun biraz daha artti sevemeyisim. Tek istedigim ogrenim/katki kredisi geri odememi yapabilmekti. Internet bankasi ekraninda DANNN diye cikan uyarida yaziyordu, vergi dairesine gitmem gerektigi. Cagri merkezinden, forumlardan filan detayli bilgi edinmeye calistiysam da pek basarili olamadim. Ya da ben anlayamadim heralde :)



İlk sok: Daire 8:30'da acilacak ve herhangi bir liste, numarator vs. yok. Bekleyeceksiniz!
Peki...
Neyse ki yanimda "Yol Hali" var. Biricik kafede E5'e nazir bir masaya kurulup, kendi sıkıcı halimden siyrilip Nazan Bekiroglu'nun yol hallerine ortak oldum. Bu saatte burada olmamin mutlaka bir sebebi, anlami vardir diye dusunurken; cok gecmeden Yol Dusleri'ne rastladim... Okudum, durdum, okuyamadim, takildim, dusundum, bekledim, yoldan gecen arabalari seyrettim, memurlarin ise gelislerini gozetledim, biraz cay ictim, sonra tekrar okudum... 

Vakit gelip ilgili kisiyi buldugumda sonuc; beni hic dinlemeden konusan, daha evvel kim bilir kac kez anlattiklarini tekrar eden bir hanim :) Konustu da konustu. Ozetle; 15 Temmuz'a kadar hicbir islem yapilamayacakmis. 
Peki...
Az once Yol Dusleri'ni okuyup etrafi seyreden sakin arzudan eser kalmamisti. Ben de konusmaliydim, hatta bagirmali cagirmali. Iste o an, resmi dairelerde cikan kavga haberleri anlam kazandi. Demek ki; kontrolu kaybetmek, cinnet moduna gecmek o kadar basitmis ki. 

Halbuki tek lazim olan; dogru, duzgun, anlasilir İLETİŞİM. 
Yani biraz daha anlamli bir hata mesaji yazabilselerdi, sabahin korunde o kadar beklememis olacaktim.
Ve ilgili kisi biraz daha duzgun ifade edebilse durumu, mevcut sakinligimi bir muddet daha koruyabilecektim. 

Kisacasi; 15 Temmuz'a kadar hicbir sekilde geri odeme olamayacakmis ogrenim ve katki kredileri icin. 

Saglik olsun. Bu resmi sabahin tek kari; Yol Dusleri'ni unutmamak lazim ;)

No comments:

Post a Comment