Thursday, October 2, 2014

Kitap Meydan Okuması 8-18

Bir meydan okuma vardı, degil mi? :(

Ne buyuk hevesle baslamıstım ama maalesef bayram oncesi yogunluktan, fırsat bulup biseyler yazamadım. "Zararın neresinden donsem kardır" dusuncesiyle, eksiklerimi tamamlayarak tekrar baslıyorum!

#8 En abartılmış bulduğun kitap

Bu hatayı icime gommeye calıssam da itiraf ediyorum; ben bu kitabı okudum. Cok reklamı yapılan kitapları, bestseller'ları okumam ben, Ama sabah uykularımdan muzdarip oldugum bir donemde, girdigim bir kitapcıda bu sevimli kapagı ve ismi gorunce alıverdim. 

Ben begenmedim, cok abartı buldum. Süslü püslü laflar filan... Bir daha da bu tarz bir kitap okumayı dusunmuyorum. Ha merak ederseniz; sonuc olarak sabah uykularımda bir duzelme olmamıstı :)



#9 Sevmem sanıp da sonunda sevdiğin bir kitap
#12 Hem sevip hem nefret ettiğin bir kitap


Bu 2 sorunun cevabı aynı: Kinyas ve Kayra. Yazısı ise burada.

Bende cok farklı duygulara sebep olmustu. İlk kısımlarında, "ben bu kitabı neden okuyorum" diye defalarca sorguladım [hatta bırakmayı dusundum], sonra agır psikolojiye bulastım. En sonlara dogru aglama krizine girmistim. Yukardaki gorsel calısmamda da bu karısık hisleri ifade etmeye calısmıstım :)

#10 Sana evini, yuvanı hatırlatan bir kitap

Evden kasıt, baba-anne evi, universite oncesi donemse; tabi ki Amin Maalouf kitapları. Sonrasında ne kadar kitap okuduysam da, hatta kitaplardan birini [Semerkant] tekrar okudumsa da o zamanlar duydugum mutluluk bambaskaydı.

#11 Nefret ettiğin bir kitap

Bu soruyu bos bırakmak durumundayım. Cunku ne kadar begenmesem de hic bir kitap icin "nefret" kelimesini kullanmayı uygun bulmuyorum.

#13 En sevdiğin yazar

Bu soru da cok goreceli benim icin. Pek cok yazarı cok sevdigimi dile getiririm ama "en sevdigim" diyebilecegim tek bir yazar yok.

#14 Filmi çekilen ve mahvedilen bir kitap


Ben okudugum kitapların filmini izlemem genelde. Cunku ciddi hayal kırıklıgı yasıyorum. Benim hayalimde canlandırdıgım karakterde oyuncular bulamıyorlar :)

Melekler ve Seytanlar ile Yesil Yol'da bu sekilde olmustu. M&S'yi asırı kısaltılmıs, sadelestirilmis bulmustum. Yesil Yol ise benim hayalimde canlandırdıgım oyku degildi.

#17 En sevdiğin kitaptan en sevdiğin alıntı



Eskiden kıyamazdım da 2-3 senedir altını cize cize, hatta cesitli isaretler bırakarak okuyorum. Bu sekilde daha cok "yasadıgımı" dusunuyorum kitapları. Hem de daha akılda kalıcı oluyor. Hatta bazı "altını cizdiklerimi" blogumda da paylasıyorum. 

Gelelim cevaba. Simdiye kadar cok fazla altını cizdigim kısım olmustur ama bir tanesinin yeri bambaska.

Cok sevdigim Isimle Ates Arasında kitabında gecen;
Meger ask indiği kalbi ihya ediyordu ya, ihya edemezse yok ediyordu. Kazasiz belasiz kurtulmanin imkani yoktu.
Kitap yorumum icin tıklayınız.

#18 Seni hayal kırıklığına uğratan bir kitap

Kitap hediye etmeyi cok severim. Hediye edecegim kitabı da genelde okuduklarım arasından ozenerek secerim. Bir defasında cok kararsız kaldım, cunku kitap vasıtasıyla iletmek istedigim bir mesaj vardı. Dusunup tasınıp "Iki Cami Arasında Ask"ı aldım. Henuz okumamıstım ama adını cok yerde duydugum icin, heralde guzeldir dedim. Aldım kitabı. Eve gidince soyle bir acayım, ne var ne yokmus bakayım dedim, iyi ki bakmısım! Hic de benim vermek istedigim mesaja uygun degilmis. Hatta ilerleyen sayfalarda farkettim, daha fazla okursam Mimar Sinan'dan soguyacagım; ki kendisini cok takdir ederim. Bu yuzden hemen vazgectim bu kitabı hediye etmekten. Yerine Murat Mentes'in cok sevdigim Dublorun Dilemması'nı alıp, dogumgunu hediyesi olarak iletmistim. Bolca gülücük ve mutluluk götürsün diye...

Peki hayal kırıklıgına ugradıgım kitaba ne mi oldu? Onu bir kitap toplama kampanyası ile Sanlıurfa'daki Askeriyeye postalamıstım. Acaba okuyanlar begenmis midir?


***

Diger sorularda vakitlice gorusmek dilegiyle ;)

No comments:

Post a Comment