Monday, October 13, 2014

Kitap Meydan Okuması 19-29

Halbuki söz vermistim "gunu gunune katılacagım" diye ama bayramdı, seyrandı, tatildi derken... Nerde kalmıstık?

#19 Filmi çekilmiş olan sevdiğin bir kitap: Ölü Ozanlar Derneği



#20 En sevdiğin aşk romanı

17. soruya da aynı yanıtı vermistim. Oyumu tekrar İsimle Ateş Arasında'da yana kullanıyorum. 


Belki aşkı tarif ediş biçiminden, belki de sevgili Nazan Bekiroğlu'na olan hayranlığımdan uzun sure etkisinden kurtulanmamıstım.

Kitap yorumum icin tıklayınız.





#21 Okuduğunu hatırladığın ilk roman


Düşündüm taşındım, Cin Ali Serisi'nde karar kıldım :)

Açıkçası hafızamı epeyce zorladım. Hatta bayram tatilinde Tarsus'a gidince ordaki kitaplarımı karıştırdım. Galiba ilk okudugum kitap serisi bu tatlı şeylerdir. Gerçi roman kategorisinde degerlendirebilir miyiz, bilemiyorum.


#22 Seni ağlatan bir kitap


Genel olarak kolay aglayabilen biriyimdir. Okurken agladım cok kitap olmustur. Fakat, en cok aglatan denince, aklıma direk Nar Ağacı geldi. Hiç unutmuyorum; işten eve dönerken çok acıklı bir kısma denk gelmiştim. Koca serviste aglaya aglaya, sayfaları sırılsıklam edercesine okumustum.

Hikaye, Trabzonlu Zehra ile Balkan Harbi esnasinda basliyor, bahcesinde nar agacli bir konakta. Paralelde Taht-i Suleymanli hali taciri Settarhan ile Baku-Tebriz hattinda dolasiyoruz. Batum'a Tiflis'e surukleniyoruz. Farkli asklara, farkli maceralara ortak oluyoruz. Aile yadigari fotograf karelerinin icine dalip, anlam kazandiriyoruz. Balkan Harbi yerini I. Dunya Savasi'na birakirken, Zehra ve Settarhan araciligiyla pek cok milletin yasadiklarina sahit oluyoruz. Gecirdikleri degisim-donusumler, hayal kirikliklari, husranlar, tavizler ve en acisi da kayiplar... Beraber uzuluyor, beraber sabrediyor, umit ediyor, guc buluyoruz. Farkli yerlerde dogup farkli guzergahlarda akan iki irmagin, onca macera sonrasi nasil ayni topraklarda birlesebildigine hayret ediyoruz.

Kitabın detaylı tanıtımı için şöyle buyrunuz:
http://afede-hali.blogspot.com.tr/2014/02/nar-agaci.html
http://afede-hali.blogspot.com.tr/2014/02/nar-agaci-alintilar.html


#23 Ne zamandır okumak isteyip de bir türlü okuyamadığın bir kitap


Bu sorunun cevabı oyle cok ki...

Fakat, Dunya Agrısı'nda beni ceken farklı birsey var. Kitabı aylar once aldım, evde sakin sakin okunmayı bekliyor. Belki de büyüsü bozulacak diye midir, her nedense surekli erteliyorum.

Hazır kışa giriyorken raftan indirmeliyim artık :)


#24 "Keşke daha çok insan okusa" dediğin bir kitap


Bu kitabın yeri cok ozeldir benim icin.

Her ne kadar "cok kalın", "sıkıcı" gibi lanse edilse de herkesin, ozellikle beylerin okumasını siddetle istedigim/tavsiye ettigim kitap: TUTUNAMAYANLAR.








#25 Kendine en yakın bulduğun karakter


Bu kitap benim dogumgunu hediyem. İcindeki Süheyla karakterine benzedigim icin sevgili FZ tarafından mutluluk paketime eklenmisti :)

Süheyla cok idealist bir karakter, -benim yanından gecemeyecegim kadar!-. O acıdan degil de duygusal olusu ve hikaye örgüsündeki benim hayatımla sasırtıcı sekilde benzerlikler gosteren kısımlar, bana beni cagrıstırdı. Hatta bayram oncesi Tarsus'a giderken ucakta okudum ve bir an pencereden Nigde oldugunu dusundugum bir kara parcasına dogru bakıp Fatma Zehra'ya seslendim: "Adas, bu nasıl bir kitaptır?!" diye. Bence duymustur :)


#26 Bir konu hakkındaki fikrini değiştirmiş olan kitap
Su sıralar Geyikli Park'ı okuyorum. 

Sahsım adına konusmam gerekirse kendi tarihimizi bilmedigimi bir kez daha anladım! 

Bu kitap benim Canakkale Savası hakkındaki fikrimi degistirmekten ziyade, yeni yeni seyler ogrenmeme sebep oldu/oluyor.


Okumak lazım...







#27 Bir kitapta okuduğun en "sağ gösterip sol vuran" gelişme ya da sürprizli son


12. soruda da bahsettigim gibi, bu kitap beni baslı basına dumura ugratmıstı. Ama en sasırdıgım an, Kinyas'ın eve dönüp zile bastığı andır.

Yazısı icin şöyle buyrunuz.


#28 En sevdiğin kitap adı


Kelime oyunlarını ve Murat Mentes'i pek seven biri olarak; 
DUBLÖRÜN DİLEMMASI diyorum ;)



#29 Herkesin nefret ettiği ama senin sevdiğin bir kitap


Bu sorunun yanıtı da Oguz Atay-Tutunamayanlar'da gizli.

2 comments:

  1. Oğuz Atay'ı seviyorum ama hala Tutunamayanlar'ı okuyamadım vakit bulup. Genelde insanlar Oyunlarla Yaşayanlar'ını sevmiyor ama onu ben sevmiştim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de sadece Tutunamayanlar ile Bir Bilimadamının Romanını [yorumu blogta var] okudum. Oguz Atay rahmetli oldugu icin butun kulliyatı cabucak okuyup bitirmeye kıyamıyorum :/

      Delete