Monday, April 27, 2015

Film Meydan Okuması # 8

8. Gün: Sizi mutsuz eden bir film seçin.

Yeni haftaya mutsuz film önerileriyle başlıyoruz. Ne hoş :)

Aklıma gelen ilk yanıt: Atlı Karınca. Eşi, benzeri olmayan bir psikolojik gerilim. Senaryo, çekimler, oyunculuklar herşey mükemmel de o konuya nasıl dayanılır :(



Film, Mert Fırat ile İlksen Başarır'ın ortak projesi. Bilmeyenler için not düşeyim; bu ikili Başka Dilde Aşk'tan bu yana çoğunlukla beraber çalışıyorlar. Okuduğum bir Mert Fırat röportajında şöyle demişti: "Bazı fikirler, bazı senaryolar var aklımda. Hepsi de belli bir kesime hitaben ve bilhassa işlenmeyen/unutulan/görmezden gelinen konular". Zaten bu röportaj sonrası Mert Fırat'ı takibe almıştım. Gerek senaryolarını, gerek oyunculuklarını çok beğenirim. Fakat; bu film bir başka. Kısaca bahsetmem gerekirse; bir baba ile kızı arasındaki ensest ilişki anlatılıyor. Film gösterime girdiğinde kimseyi ikna edemeyip, tek başıma sinemada izlemiştim. Ve deyim yerindeyse, koltuğa çakılıp kalmıştım. 

Merak ettiğim bir husus, acaba bu filmi izleyen erkekler nasıl etkilendiler?

***

"İnsanlar yaptıklarınızı unutur, hissettirdiklerinizi asla..."

8 comments:

  1. Evet yaa ben de çakılıp kalmıştım , ev arkadaşımla bir festival kapsamında izlemeye gitmiştik filmin sonunda ikimizde baya öfkelenmiştik, öfkelenmiştik çünkü büyük bir çoğunluğu müslüman olan ülkemizde gözardı edilen bu konu aslında azımsanamayacak çok oluyor ne kadarı adli vaka oluyor ne kadar olamıyor orası da ayrı can sıkıcı nokta ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok doğru dedin. Bence de sık yaşanıyor bu tür vakalar ama görmezden geliniyor. Mert Fırat'larinamacı farkındalık oluşturmaktı. Ben de sırf bunun için sinemada görmüştüm, acı çekme pahasına :( Bir de bu direk insanlık ile alakalı, müslüman yapmış, Hristiyan yapmış diye ayırmak mümkün değil.

      Delete
  2. Hiç duymadım. Ama Mert Fırat'ın hatrına listeye ekliyorum :) Birkaç ay önce Marguerite Duras'nın Yaz Yağmuru'nu okumuştum. Kitap Meydan Okuması'nda geçen bir kitaptı. Konusu ensest çıkmıştı ve aşırı kötü bir kitaptı :/ İzledikten sonra geri bildirimde bulunacağım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence izlemelisin Zihin. Yorumlarını merak ediyorum.

      Delete
  3. haklısın çok rahatsızlık verici filmdi ben de mert fırat çok sevdiğim için dayandım önemli film ama tabii ki böyle filmler çok olmalı yaaa de mi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahatsız ediyor ama farkındalık açısından bence de artmalı :/

      Delete
  4. Mert Fırat'a "Başka Dilde Aşk"tan beri bayılırım ancak bu filmini henüz izleyemedim konu itibariyle sinir bozucu olması da etken sanırım bunda.. Ama yine de listeme aldım..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Başka Dilde Aşk'ın yerini hiçbiri tutamıyor <3 Mert Fırat cidden iyi işler yapıyor, seviyoruz kendisini. Konusu can sıkıcı ama farkındalık için tavsiye ederim :/

      Delete