Tuesday, April 21, 2015

Film Meydan Okuması # 1, 2


Merhabalar :)

Zihnin Arka Sokakları yeni bir meydan okuma başlattı dün. Kitap ve Müziklerin ardından, sıra geldi Filmlerden konuşmaya. Ayy hiç de vaktim yok, blog yazamıyorum diye kıvrandığım şu günlerde belki tekrar ritm kazanırım, geçmişe dönerim umuduyla ve 1 gün gecikmeli olarak başlıyorum! Hayırlı uğurlu olsun :) Katılmak isteyenler sorulara şuradan erişebilir.

1. Gün: "En az sevdiğiniz film hangisi?"




İçinde Mert Fırat emeği bulunan her film, benim için izlenesiydi. Ta ki bu filme kadar :( Üstelik fragman bile izlemeden, arkadaşlarımla bir heves toplaşıp gitmiştik. Sonuç fiyasko. Bu kadar kötü olmasına bir bahane bulmalıydım. Kendimi şöyle ikna edebilmiştim; tiyatro oyunundan uyarlandığı için mantık hatası ve sinemaya uyumsuzluk olmuş olmalı.







2. Gün: "En son izlediğiniz film hangisi?"

Bazı filmler gişe rekorları kırarken ve sonrasında da aşırı popüler durumlardaysa, dillerden düşmüyorsa; bende alerji yapıyor, izleyemiyorum. Bu yüzden Issız Adam'ı izlemek için yıllaaar yıllar geçmesini bekledim :) 

Geçenlerde yağmurlu kapkaranlık bir gün, kardeşime önerdim. Çok da güzel oldu. Hem ne zamandır beraber film keyfi yapamıyorduk, hem de ikimizin de çok etkilendiği bir filmdi. Hem hikayenin Tarsus kısmı, hem de bazı detaylar... Son sahnede [aşağıya ekliyorum.] o kadar çok ağladım ki; krokanlı karamelli pasta yiyerek anca kendimize gelebildik :) 







10 comments:

  1. Mert Fırat bence çok iyi bir oyuncu. Hani eleştiriyoruz ediyoruz, ülkede iyi oyuncu yok diye de.. Bence iyi yani :)

    Issız Adam'daki nostaljik hava güzeldi. Özellikle şarkılar.

    Not: Krokanlı pasta ölüyü bile diriltir :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir filmde fire vermiş olabilir ama Mert Fırat hala gönüllerimizde :) Üstelik oyunculuğunun yanında senaryolarına da bayılıyorum.

      Ahh yaa! O krokanlı pastayı buraya yazıp hatırlamamalıydım :/

      Delete
    2. O krokanlı pastayı asıl buraya yazıp bize hatırlatmamalıydın ehh napalım artık krokanlı pasta borcun olsun :))

      Delete
    3. Ne de çok krokan hayranı varmış :P Siz isteyin efenim, borcum olsun :)

      Delete
  2. Issız adamı hep bölük pörçük yarım yamalak izledim televizyonlardan. Oturup tamamını izleyeceğim bir ara ama o ara ne zaman olur bilmem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Sn. Lord, hoşgeldiniz :)
      Blogunuz var mı bulamadım... Bence uygun bir vakitte tamamını izlemelisiniz.

      Delete
  3. Selam!
    'Issız Adam'ı görünce onu ilk izlediğim an geldi aklıma.
    Ben de senin tam tersin olarak, hiç bu kadar sansasyon yapmasına izin vermeden gidip izlemiştim filmi. Çağan Irmak'ın filmi bugün vizyona girdi deyip lisedeki tüm kızları toplayıp Bakırköy'deki Avşar sinemasına gitmiştik. Salonda kimse yoktu nerdeyse..
    Çok sevmiştim. Sonra herkes sevdi diye sevmekten vazgeçtim. İki yıl önce bir kez daha izleyip 'aslında güzel filmdi ya' dedim. Şimdi izlesem ne derim bilmiyorum. Bazı filmlerle aramda çözemediğim bir savaş oluyor:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaa Play Again Elif gelmiş, hoşgelmiş :) Tam senlik bir meydan okuma, koş gel yetiş bence :)

      Delete
  4. Mert fırat cidden çok iyi bir oyuncu :) bu filme ben de arkadaşlarımla birlikte gidecektim ama neyseki bizden önce giden bir arkadaşım aynı senim bu tepkini verince gitmekten vazgeçmiştim :)
    Çağan ırmağın elinin değdiği her şeyi zevkle izlerim kii :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oyuncular da insan sonuçta. Arada hatalı prodüksiyonlarda yer alabiliyorlar, ekmek parası :) Ama hala severiz kendisini, takip ederiz. Mesela bu sene de serseri rock starı oynadı, yine kalbimi çaldı :)

      Çağan Irmak da iyi hoş da çok ağlatıyor! Onun yüzünden yediğim pastaları ben bilirim :P

      Delete