Wednesday, March 20, 2013

Paris ~ Eiffel


Eyfel Kulesi, orjinal adiyla Tour Eiffel.

Paris'in en onemli sembollerinden birisidir. Hemen her yerden gorulur. Otel odasina varinca yaptigim ilk is, pencereyi acip disari bakmak oldu. "Kos kos kos Eyfel gorunuyor" diye arkadasima seslenip panik yaptirtmama sebep olan yapit :)

En onemli olan hersey gibi iddialidir ve hep bir celiski birakir insanlarda. Herkes o kadar laf eder ama tepesine cikabilmek icin saatlerce sira bekler, kule sembollu bir anahtarlik-hediyelik esya muhakkak alir...

-Paris'e mi gidiyorsun? Bence Eyfel'e kesinlikle cikma, cok gereksiz, vakit kaybi.
-Eyfel dedigin nedir ki! Koca bir demir yigini, cirkin mi cirkin bir kule.

Ben tabi ki celiskilere mahal vermeden kendim cikip, kendim yorumlamayi tercih ettim :) Paris'teki son aksamimizda ve kar yagarken...



Siddetli ruzgardan dolayi en ust kati kapaliydi ancak, kar sayesinde hic sira beklemeden cikabildim. Hava muhalefeti dolayisiyla istedigim panoramiklik malzemeleri cekemedim belki ama yine olsa yine cikarim :) Gidecek olanlar icin tavsiyem, baskalarinin fikrinden cok etkilenmeyin. Tepesine cikmasaniz bile gunduz gordugunuz gri demir yigininin, aksamlari isil isil bir prensese donusmesine mutlaka sahit olun. Ozellikle saat basi o civarlarda bulunmalisiniz. Sebebini soylemiyim, surpriz olsun. [Bu arada isiklar gece 1'den sonra kapaniyor, tasarruf icin.]


Belki sadece kulenin isiklari gorunecek de olsa o fotograf muhakkak cekilecek!


Trocadero'dan Eyfel'e veda...



Paris Seyahati - Ana sayfasi icin: tiklayiniz.
Gezilesi/Gorulesi Yerler - Ana sayfasi icin: tiklayiniz.


No comments:

Post a Comment