Friday, January 10, 2014

Ya Tahammul Ya Sefer

Kitap Kardesligi olarak guzel bir seruvene basladik. Hem okuyuculari, daha cok da kitaplari mutlu edecek turden bir Kitap Seruveni. Ayrintili bilgiye bu sayfadan ulasabileceginiz uzere;
Birbirlerinden bihaber kitap kardeşlerinden oluşan serüven gruplarının ilk üyesi bir kitap belirliyor ve ilk sayfayı çevirmek suretiyle serüven başlıyor :) Kitabı bitiren ilk üye yaşanmışlıkları ve notlarıyla beraber kitabı ikinci üyeye gönderiyor. İkinci üye de aynı şekilde diğer üyeye. Serüven bu şekilde devam ediyor...
Ben de M grubunun ilk uyesi olarak "Ya Tahammul Ya Sefer"i sectim gecen ay. Hem Mustafa Kutlu'nun akici dili sayesinde daha kolay okunabilsin hem de ismi itibariyle bol seyahatli seruvenimiz icin manidar olsun istedim :) Hatta kitabi okumaya Uskudar-Kanlica minibusunde basladim, "sefer"imiz ugurlu olsun temennisiyle...



Kitaba Dair...

Ya Tahammul Ya Sefer 1983'te yayinlanmis olmasina ragmen, ilginc bir sekilde gunumuz kosullariyla cok uyumlu. Bunu da Mustafa Kutlu'nun ongoru yetenegine baglamak istiyorum.

Kitap, birbiriyle ilintili 13 hikayeden olusuyor. Bir "dava" ugruna heyecanla atan gencecik yureklerin, yillar sonra gecirdigi degisim-donusumler. Ortam kosullarinin etkisiyle hafizalarin silinebilmesinin mumkunlugu; cok aci, bir o kadar da gercek. Fakat, bazi seyler vardir ki; hafizadan silindigi sanilsa da sadece ustu ortulebilmistir ya da bir gun o ortuyu birisi kaldiriverir... 

Nitekim, Asim Beylerin evinde yasananlar, bu durumu destekler dogrultuda. Bir zamanlarin dava gonullusu Asim, mevki sahibi olup farkli cevrelerle hasir nesir olunca, maddi anlamda yol alirken maneviyatindan odunler vermistir. Gun olur, devran doner. Asim Bey'in oglunda bir takim degisimler gorulur. Yogun ugrasilar, psikolog randevulari ne yaptilarsa kar etmemistir. Ilhan evden ayrilip, medreseye yerlesir. Medrese... Bir zamanlar Asim Bey'in cokca vakit gecirdigi, ugruna nice emekler sarfettigi medreseye... 

Farkli kusaklarin farkli zamanlarda bambaska etkilesimlerinin oldugu, guzel bir "dava" kitabi. Kendi hayatlarimizdan ya da cevremizdeki yasamlardan birseyler bulabilenler olacaktir. Sozkonusu "dava" her ne olursa olsun, öze saygi cok onemli. Degisim-donusum mutlaka olabilir fakat; her yenilik, her guzel kazanim yozlasmayi gerektirmemeli.

Bunlar da benim seruvenimin yansimalari:

Tarcin cayi esliginde soguk bir aksam,
Ya Tahammul Ya Sefer ile muhabbet..

Yol halleri, ev halleri

Ve kitapla olan seruvenimi 20 Aralikta tamamladim. Yasanmisliklarimin bazisini notlar halinde yazip dosyaladim, bazisini da yukaridaki gibi fotograf karelerine sigdirdim. Kendi ebrularimdan yaptigim ayrac ve sevgilerimi de ekleyip Antalya'ya ugurladim. 
Rastgele :)


***

Kitabi yasanmisliklarimla beraber postaladiktan sonra, kendi icime sordum:
-Tahammul mu sefer mi?

Benim cevabim: Hem Tahammul Hem Sefer!

2 comments:

  1. cok güzel bir yazı olmuş ama ben galiba dikkatli okuyamadım kitabı biraz da sıkıldım denebilir ama yine de güzeldi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Bahadir Bey :) Ayni kitap farkli duygulara sebep olmus olsa da, seruven ruhu cok guzel. Sizin notlarinizi ve paylasimlarinizi da merakla bekliyorum.

      Delete