Monday, September 15, 2014

Kitap Meydan Okuması 1 ~ Geçen Sene Okuduğum En iyi Kitap



30 gunluk meydan okuma baslıyor!

İlk maddeyi hic dusunmeden cevaplayabildim.

Geçen Sene Okuduğum En iyi Kitap:  Aynalar Koridorunda Ask

Tanıtımını surada yapmıstım. 

Kendisi aynı zamanda bir psikiyatrist olan Mustafa Ulusoy'un Insanın Temel Acıları serisinin ilki. 

Doktor Mavi, kendisine terapiye gelen insanlar aracılıgıyla, "ask"i irdeliyor. 
En sevdigim detay, kisilerin isimlerinin renkler olması ve karakterlerinin de bu renkler dogrultusunda cesitlenmesiydi.

Kitap; bu karakterlerin acilari, ruyalari, psikobiyografileri, terapi seanslari, analizler esliginde; renklerin hayatlarinin icice gecmesi seklinde kurgulanmis. Aslinda Ulusoy, okura bu renkler vasitasiyla "ucretsiz terapi" imkani sunuyor :)


"Benimkisi aynalar koridorunda bir askmis meger. Kendim ile yansimami birbirine karistirdigim ve yansimalarimin bagimlisi oldugum bir ask."
sh274

Altını cizmelere, tanıtmaya, paylasmaya, tavsiye etmeye doyamadıgım bir kitaptı. Kac kisiye hediye ettigimi hatırlamıyorum. Bendeki baskısını ise geri gelmemek uzere birine odunc vermistim. Kim bilir, belki de okumustur.

3 comments:

  1. Aa hiç duymamıştım bu kitabı ben. Askerden sonra okuyayım mutlaka. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hatta askere bile goturebilirsin bence. Ozellikle de ask acısı cekme ihtimalin varsa ya da psikolojin bozulacak olursa [mazallah!] bu kitap birebir ;)

      Delete